Aşadar, ecuaţia diesel + automată este rezolvată mai
acceptabil de către francezii de la Renault, Megane 1.5
dCi EDC fiind un pachet omogen, care oferă o experienţă de condus
foarte confortabilă şi plăcută, alături de un consum într-adevăr
scăzut. Totul la un preţ mai mic de 20.000 euro.
Din păcate, deşi e o maşină bine realizată şi mai pragmatică
decât Megane, Citroen C4 e-HDi plăteşte un tribut cam mare
cutiei de viteze manuale pilotate, care afectează confortul şi
uşurinţa condusului, aşa încât te face să consideri mai
corectă versiunea având… cutie manuală (mai ieftină cu 1.100
euro). Nici consumul nu este un avantaj incontestabil al acestei
cutii, în practică fiind relativ departe de teorie.
În final, cine vrea un compromis cât mai bun între
consumul redus şi confortul cât mai mare în conducere, se va
îndrepta mai degrabă către Renault Megane 1.5 dCi EDC. O
maşină care reuşeşte să fie un pachet reuşit pentru cât costă,
având multe plusuri din punct de vedere al experienţei de conducere
faţă de rivalul direct Citroen C4 e-HDi BMP.
Practic, e destul de clar că francezii de la Citroen vor trebui
să opteze pentru o cutie automată modernă în cazul lui C4 e-HDi,
pentru a ţine pasul cu concurenţa şi a remedia carenţele în materie
de impresii la volan. Aşteptăm cât mai curând o versiune C4
e-HDi DSC, cu dublu ambreiaj, pentru o revanşă în faţa rivalului
francez.